8 setembre de 2021 a les 13:16
Els grups municipals d'ERC i la CUP a l'Ajuntament de Malgrat de Mar han anunciat que no assistiran a l'acte institucional de l' Onze de Setembre d'aquest proper dissabte. La seva absència està motiva per la, diuen, "manca d'apoderament popular". Amb la seva decisió els dos partits no volen contribuir a "l'intent del govern de patrimonialitzar l'acte, limitar la llibertat d'expressió i les reivindicacions populars"
Els dos grups municipals a l'oposició a l'Ajuntament de Malgrat de Mar han emès un comunicat en què expliquen els motius pels quals han decidit no assistir a l'acte institucional de l' 11S d'aquest proper dissabte al Parc de Francesc Macià. El portaveu d'ERC, Ramir Roger, ha destacat que "des de l'inici de l'actual mandat Malgrat de Mar no ha viscut cap 11 de Setembre amb normalitat" afegint que "al 2019 l' Onze de Setembre va acabar amb els representants de l'ANC abandonant l'ofrena floral després de llegir un manifest que titllava la regidora de Cultura, de JxCat - Malgrat ens Mou, de col·laboracionista i l'acusava de limitar la llibertat d'expressió i censurar les entitats per complicitat amb el PSC". Ho explica Ramir Roger.
Des de la CUP, el regidor Enric Zaldo subratlla que l'any passat, "en plena pandèmia" el govern va aprovar una modificació del pressupost municipal per valor de 40.000 euros per instal·lar un monument al Parc Francesc Macià. Zaldo explica que aquest monument "ha servit d'excusa per unificar l'acte institucional i l'ofrena floral de les associacions, acabant amb el format tradicional de l'acte associatiu de Can Campassol.
ERC i la CUP considera que enguany l' 11S "elimina definitivament la vessant més reivindicativa al fer-se en un sol acte al Parc Francesc Macià. Segons aquests dos partits, "les associacions tindran una participació simbòlica amb tan sols 2 representants cadascuna mentre es garanteix espai pels 17 regidors". ERC i la CUP creuen que aAquesta restricció d'aforament "és injustificada ja que els esdeveniments realitzats recentment han tingut una cabuda molt més nombrosa que la que es preveu per aquest dissabte".
Acaben el comunicat destacant que l'11 de Setembre d'aquest 2021 "és un acte segrestat pel govern municipal per eliminar qualsevol possibilitat de reivindicació que els posi en qüestió. Utilizant la pandèmia i l'estàtua com a excusa per justificar les seves decisions i minimitzar la democràcia participativa".