11 octubre de 2021 a les 15:25
El Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Malgrat de Mar presenta aquest dijous a la sessió plenària del mes d'octubre una moció relativa a l'increment del preu de l'electricitat. Al text, els republicans insten al govern de l’Estat "a reestructurar l’actual model energètic definint nous mecanisme de control públic, lliure d’oligopolis i amb un sistema de preus just, equitatiu, competitiu, sostenible ambientalment i transparent"
Des de Malgrat de Mar, el regidor Ramir Roger reconeix que en l'actual situació d'escalada de preus del consum elèctric no es pot trobar una solució a curt termini però sí creu que cal una major sobirania energètica a Catalunya.
Ramir Roger considera que a nivell local hi ha marge d'actuacó amb propostes com ara abonar una part de la quota de l'IBI o de l'Impost de Construccions i Obres a aquells veïns i empreses que disposin de sistemes d'aprofitament d'energies renovables.
A la moció, ERC demana també al govern de l’Estat a ampliar la cobertura del bo social per tal de reduir la càrrega a les famílies més vulnerables en episodis d’escalada de preus com els viscuts aquest estiu. També parlen de la necessitat d'un fons extraordinari en favor dels ajuntaments per tal de cobrir l’increment de sol·licituds que estan rebent els serveis socials.
A nivell català, ERC insta el Govern de la Generalitat a culminar els tràmits per a constituir un operador energètic públic 100% verd, tornant aquest servei essencial en mans de la ciutadania i lluitant contra els lobbies energètics existents.
El ple es tornarà a fer presencial des de la Sala de Plens de l'Ajuntament, començarà a les 19h i es podrà seguir en directe pel 107.4FM, a onamalgrat.cat i pel canal de YouTube de l'Ajuntament.