16 juny de 2022 a les 12:28
El cap del Parc de Bombers Voluntaris de Malgrat de Mar, Xavier Estopà, ha analitzat l'actual situació que es viu a Catalunya amb tres importants incendis forestals que a hores d'ara estan actius i com afronten des de Malgrat de Mar la campanya forestal que es va posar en marxa ahir, 15 de juny
Xavier Estopà ha explicat a Ona Malgrat que des del Parc de Bombers Voluntaris de Malgrat de Mar estan activats amb 5 bombers de guàrdia. El Parc de Malgrat de Mar té en total 17 bombers voluntaris, tot i que operatius són entre 6 i 8, segons ha reconegut Estopà.
La temporada forestal que ahir va començar es presenta "fotuda, fotudíssima", ha dit Estopà. Segons el cap dels bombers voluntaris de Malgrat de Mar, els factors que expliquen aquesta situació són, d'una banda els efectes del canvi climàtic, i de l'altra, la deixadesa que hi ha als boscos de Catalunya. "Hi ha molta massa forestal que està seca, les pluges d'aquesta primavera no han servit gaire, la vegetació està estressada, tot està molt sec i qualsevol guspira és un perill", ha dit Estopà.
El cap del Parc de Bombers Voluntaris de Malgrat de Mar també ha parlat d'una precarietat que s'arrossega des de fa 10 anys en quant a mitjans materials i humans.
Sobre la revetlla de Sant Joan, Estopà és taxatiu: "aquesta revetlla cap petard, aquest any no perquè tot està molt sec. Bé aquesta és la meva opinió molt personal". En tot cas, Estopà afegeix que a dia d'avui amb els incendis que hi ha actius a Catalunya i amb el desplaçament de bombers per les zones afectades faria inviable haver d'atendre incendis a la zona de cobertura dels bombers malgratencs. Sigui com sigui, Estopà diu sí a la festa de Sant Joan i al retrobament amb família i amics però sense petards.