Resuming podcast

8 novembre de 2021 a les 8:00

‘Vull anar a l’escola’ és el conte solidari que presenta l’ONGD Alkaria a Malgrat per les festes de Sant Nicolau

Compartir

Aquest és un conte que se centra en el dret a l’educació i se situa en l’escola senegalesa on les dues autores, Míriam Reina i Laura Uroz, desenvolupen projectes de cooperació

El dia 4 de desembre, emmarcada dins la Festa Major de Nicolau, tothom qui vulgui podrà gaudir de la presentació del llibre ‘Vull anar a l’escola’. Una obra que reivindica el dret a l’educació en països com el Senegal. Miriam Reina, una de les seves autores explica que inicialment era un projecte personal, tot i això, amb la quarantena, va acabar convertit en un conte. Tal com indica, és una història ambientada al Senegal en una de les dues escoles on l’ONGD Alkiria desenvolupa projectes de cooperació.

Reina confessa que els fa molta il·lusió perquè aquesta presentació els permetrà reivindicar un dret bàsic, com és el de l’educació, i també acostaran la seva feina als malgratencs. A més, indica que està narrat des de la visió d’una nena. Això és així per tal de mostrar els lectors les dificultats afegides que tenen les nenes per accedir a l’escola. 

El dia de la presentació també faran manualitats pels més petits. Reina afegeix que també assistiran a les escoles malgratenques durant l’any per mostrar el projecte i les diferències entre l’escola d’aquí i l’escola del Senegal. La intenció, tal com diu l’autora és fer reflexionar els alumnes envers ambdues realitats. 

Reina explica que aquest curs estaran només a Malgrat, però que esperen donar a conèixer el conte i el projecte en altres poblacions. Sobretot per conscienciar sobre la realitat d’altres països i per deixar paleses les dificultats de les nenes per tal d’accedir a l’educació.