Resuming podcast

14 març de 2022 a les 13:00

L'assemblea de docents de secundària de Malgrat de Mar demana a les direccions dels centres educatius del municipi que es posicionin "en la defensa dels drets laborals" dels mestres

Compartir

Una trentena de mestres de secundària s'han reunit aquest matí en assembla a la porta de l'Institut Ramon Turró i Darder. A banda de demanar a les direccions dels centres educatius de Malgrat de Mar que es posicionin a favor "de la defensa dels drets laborals" dels mestres i de la qualitat de l'ensenyament, els docents també han decidit demanar que no es renovin els contractes amb les empreses privades vinculades a l'ensenyament públic, com per exemple les editorials de llibres text, si el departament d'Educació no garanteix que tot l'alumnat, tingui els recursos que tingui, pot estudiar en les mateixes condicions. Els docents fa dies que es preparen per una vaga que comença aquest dimarts

L'assemblea de docents de secundària de Malgrat de Mar s'ha trobat aquest matí davant les portes de l'Institut Ramon Turró i Darder. Ho ha fet a les portes de l'inici de la convocatòria de vaga anunciada pels sindicats educatius per als dies 15, 16, 17, 29 i 30 de març. El detonant de la convocatòria va ser l'anunci d'avançar l'inici de curs, però també plantegen altres reivindicacions, com ara la retirada del nou currículum, la supressió del drecret de plantilles, la reversió de les retallades, l'assumpció de la responsabilitat del departament en la defensa de la immersió lingüística i l'estabilització del personal interí i laboral. 

Se sumen a la convocatòria USTEC, Comissions Obreres, la Intersindical, Professors de Secundària (Aspepc-sps), UGT, CGT i la Federació d'Ensenyament de la USOC. Sota el lema 'Prou imposicions, anem a la vaga', tots ells demanen la dimissió del conseller, Josep González-Cambray.  Joan Barón, membre de l'assemblea de docents de secundària de Malgrat de Mar, assegura que aquest dimarts comença una mobilització "històrica" perquè "feia molts anys que els sindicats no es posaven tots d'acord.

Barón ha detallat que un dels punts que s'han aprovat avui en assemblea ha estat el de demanar a les direccions dels centres educatius de Malgrat de Mar que es posicionin a favor "de la defensa dels drets laborals" dels mestres i de la qualitat de l'ensenyament que, segons Barón, veuen "amenaçada per tot arreu". "Si creiem que una cosa ha de regir aquest moviment és la unitat", afegeix el docent.

En el transcurs de l'assembla d'aquest matí també s'ha decidit demanar que no es renovin els contractes amb les empreses privades vinculades a l'ensenyament públic, com per exemple les editorials de llibres text, si el departament d'Educació no garanteix que tot l'alumnat, tingui els recursos que tingui, pot estudiar en les mateixes condicions. Núria Puig, professora de Llengua Catalana, ha explicat que no es vol "perjudicar" el sector, sinó que la voluntat és que sigui el departament qui posi els recursos econòmics per tal que "tot l'alumnat pugui estudiar en les mateixes condicions.

Serveis mínims

El Departament d'Empresa i Treball ha dictat els serveis mínims per als sis dies de vaga d'educació convocats en els propers dies i ha fixat un docent per cada tres aules en les etapes d'infantil, primària i secundària. A més, al servei de menjador, a les extraescolars i als centres d'educació especial hi haurà d'haver el 50% de la plantilla. El mateix percentatge s'estableix també per a les llars d'infants. Són diverses les vagues convocades en el marc educatiu aquest mes de març. D'una banda hi ha la dels dies 15, 16, 17, 29 i 30 de març a l'escola pública, a la qual s'ha sumat també la concertada els primers dos dies. El lleure educatiu farà vaga també el primer. També hi ha aturada convocada per al 23 de març.