Resuming podcast

20 agost de 2021 a les 14:28

Últims dies de peatge a l'autopista C32

Compartir

El proper 1 de setembre s'acabaran els peatges de diverses autopistes de Catalunya, entre elles, el de la C32 Nord, la del Maresme. El 31 d'agost a la mitjanit l'autopista deixarà de ser de pagament i serà, diuen des de la Plataforma Preservem el Maresme, "un dia històric" que posarà fi a 51 anys en què els maresmencs i maresmenques han hagut de pagar per fer servir aquesta infraestructura

Una de les conseqüències de l'alliberament dels peatges és l'acomiadament de bona part del personal dels peatges. Avui la concessionària Abertis ha signat un acord amb els sindicats per acomiadar a través d'un ERO 340 treballadors arran de la fi de les concessions. L'ERO no afectarà la plantilla encarregada del manteniment de les vies, que seguirà treballant tres mesos després que finalitzi la concessió i, posteriorment, passarà a formar part de la nova empresa que s'adjudiqui el servei.

La Plataforma Preservem el Maresme ha organitzat el dia 31 d'agost una festa a les 22 hores a Vilassar de Dalt per celebrar l'acabament del peatge.