Resuming podcast

12 desembre de 2013 a les 10:17

Treballadors i regidors protesten contra la reforma de les administracions locals

Compartir
Treballadors dels diferents departaments de l'Ajuntament de Malgrat i regidors del PSC, CiU i ERC han participat aquest migdia en una concentració davant la porta del consistori per protestar contra la reforma  l’aprovació per part del Senat i del Congrés de l’Estat de la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local, prevista per al proper dimecres 18 de desembre.

L'Associació Catalana de Municipis, la Federació de Municipis de Catalunya, UGT i CCOO  han consensuat un manifest amb motiu de les concentracions. El manifest destaca que, davant l’imminent aprovació de la Llei, "el món local s’uneix per defensar un model de competències i serveis públics de proximitat i de qualitat, prestats per uns treballadors públics i eficients, ciutadans al servei de ciutadans i amb una ferma voluntat de servei i compromís".

Aquest manifest també defensa que el govern central no vol fer una simple actualització del nivell competencial municipal, sinó que es tracta "d’una autèntica involució del règim local, que tindrà conseqüències socials en forma de majors desigualtats i un deteriorament i tancament de serveis que afectarà als veïns i veïnes i també als treballadors públics".