Resuming podcast

3 setembre de 2021 a les 16:31

Sergi Cardona: "A Malgrat de Mar el nombre d'habitatges ocupats ha disminuït respecte l'any passat. A més, destacar que algunes d'aquests ocupacions que ja no hi son estaven vinculades a la delinqüència"

Compartir

L'Ajuntament de Malgrat de Mar aborda el fenomen de l'ocupació des de diverses àmbits. El regidor de Seguretat Ciutadana, Sergi Cardona, ha explicat a Ona Malgrat que "l'ocupació no es pot reduir només a una visió policial, és un fenomen social més complexe". A més, Cardona posa en valor que el nombre d'habitatges ocupats ha baixat en els últims mesos

Sergi Cardona ressalta que malgrat que la majoria de persones que ocupen a Malgrat de Mar no estan vinculades amb la delinqüència, "no es pot obviar que la tendència dels últims anys aquesta xifra ha anat en augment". Segons el regidor de la Policia Local, el 31% de les persones adultes que ocupen un habitatge al municipi tenen antecedents policials. A més, el 20% dels habitatges ocupats es consideren d'interès policial, ja sigui per queixes o molèsties constants o per fets delictius.

Pel que fa al nombre de detencions a residents a Malgrat de Mar ha anat a més en els últims anys i cada cop aquestes detencions estan més vinculades amb residents que ocupen. Cardona dona xifres de les detencions d'aquest any vinculades a l'ocupació.

Segons Cardona, és important tenir en compte que, segons les últimes dades disponibles, el nombre de delictes totals està gairebé un 6% per sota respecte el període anterior; per tant, "si tenim en compte que els delictes baixen i les detencions pugen, això es tradueix en què "la Policia Local està fent molta feina al respecte".

Sergi Cardona ha volgut agrair la col·laboració ciutadana ja que "en aquest tema és molt activa i quan detecten qualsevol indici de delicte avisen i es pot actuar des de la Policia Local amb més celeritat".