23 març de 2022 a les 10:01
A partir de dilluns, no serà necessari que s’aïllin les persones que hagin donat positiu en covid, sempre que no tinguin símptomes o siguin lleus
Així ho ha decidit la Comissió de Salut Pública qui ha informat que aquestes persones, tot i no haver-se d’aïllar, hauran de seguir una sèrie de mesures preventives. Les persones positives de covid, però asimptomàtiques o amb símptomes lleus hauran d’utilitzar la mascareta i no podran estar en contacte amb persones vulnerables.
L’actualització de l’Estratègia de Vigilància i Control davant la covid-19 preveu, a més, que puguin aplicar-se mesures específiques d’aïllament i control en alguns àmbits vulnerables, com són els centres sociosanitaris o sanitaris assistencials.
Diagnosi només per col·lectius vulnerables
La Comissió de Salut Pública ha aprovat, també, que es centri la realització de proves diagnòstiques en persones amb factors de vulnerabilitat. És a dir, persones majors de 60 anys, casos greus de la malaltia, persones amb immunodepressió, embarassades o d’àmbits vulnerables, com personal sanitari.
Tal com indiquen, a partir d’ara, la gestió de la pandèmia es dirigirà a persones i àmbits de més vulnerabilitat i a monitorar els casos de covid-19 greus. Recordem que l’última setmana de febrer es van eliminar les quarantenes pels grups bombolla a les escoles i, a principis de maç, les quarantenes pels contactes estrets de positius de covid, sigui quin sigui el seu estat de vacunació.