25 gener de 2022 a les 12:32
La tornada a l’escola després de les vacances de Nadal no ha sigut fàcil a les escoles de Catalunya. Un exemple d’això és l’Escola Marià Cubí i Soler de Malgrat on es va iniciar el curs amb 7 professors de baixa per covid
Tal com indica la directora de l’escola, Sara Rubio, la primera setmana van viure un ‘tsunami’ de contagis i van haver ‘d’apagar focs a cada minut’.
Les baixes dels professors confinats no s’han pogut cobrir totalment, de la mateixa manera que també ha passat a altres centres escolars. Rubio explica que només han pogut cobrir un 20% de les faltes d’aquests docents.
La directora titlla la situació de complicada. Tot i això, celebra la participació per part del professorat i la implicació que aquest ha mostrat en els moments en què s’ha necessitat la seva ajuda.
Finalment, afirma que estan centrats en salvar el dia a dia, a atendre l’alumnat i que les classes es vegin el mínim d’afectades possibles. Tal com diu, estan ‘reprogramant la programació’.