Resuming podcast

1 març de 2022 a les 8:53

La Comissió de Salut Pública estudia l’eliminació de les quarentenes als contactes estrets

Compartir

Aquesta nova mesura s’aplicaria sigui quin sigui l’estat de vacunació de la persona

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar ahir a Televisió Espanyola que aquesta tarda la Comissió de Salut Pública estudiaria la situació actual i la retirada de les quarentenes per als contactes estrets sigui quin sigui el seu estat de vacunació.

Així, el Consell Interterritorial de Salut de demà aprovarà, segurament, l’eliminació d’aquesta mesura preventiva. Recordem que actualment només s’han d’aïllar les persones no vacunades que han estat contactes estrets d’un positiu. Pel que fa a la resta, Sanitat recomana limitar les activitats en els deu dies posteriors al contacte i l’ús de la mascareta.

També es planteja l’eliminació de les mascaretes als interiors

El Departament de Salut comença a plantejar la desaparició de les mascaretes als espais interiors. Tal com ha declarat a La Xarxa el conseller Josep Maria Argimon, volen que les mascaretes deixin de ser obligatòries tres setmanes o un mes després que ho deixin de ser a les escoles. 

La idea, segons diu, és retirar-les de forma gradual, començant pels més petits fins a arribar al conjunt de la població en, com a molt, el termini d’un mes. Malgrat això, hi hauria excepcions, per exemple al transport públic i les persones més vulnerables. 

Un altre canvi que també està sobre de la taula és la fi de les quarantenes als centres d’educació especial que encara estan vigents. En aquest sentit, Argimon diu que s’estan replantejant la mesura. 

El conseller va afirmar divendres que portaria aquestes propostes a la reunió del Consell Interterritorial de Salut d’aquesta setmana. També, va mostrar-se optimista perquè aquest òrgan, integrat pel Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes, estigui disposat a aprovar que les mascaretes es comencin a retirar a les escoles.