Resuming podcast

3 setembre de 2021 a les 12:55

Salut fa una crida a 170.000 persones de la Regió Sanitària de Girona per aconseguir que es vacunin contra la Covid

Compartir

Aquesta xifra representa un 24% de la població major de 12 anys. La major part de les persones no vacunades a la Regiò Sanitària de Girona té entre 20 i 49 anys

El departament de Salut ha fet una crida a 170.000 persones de la Regió Sanitària de Girona -a la que pertany Malgrat de Mar- perquè es vacunin contra la Covid-19. A dia d'avui un 24% de la població major de 12 anys encara no ha rebut cap dosi de cap vacuna contra la Covid-19. Són dades que s'han donat a conèixer aquest divendres en una roda de premsa a Girona. Des de Salut expliquen que l'objectiu del departament per aquest mes de setembre és "vacunar quanta més gent millor per encarar les temporades de tardor i d'hivern amb les millors cobertures possibles". Actualment, el 70,49% de la població susceptible de ser vacunada a la Regió Sanitària de Girona ja té la pauta completa, un percentatge que se situa per sota de la mitjana catalana, que és del 73,54%.

Per tal d'aconseguir augmentar la població vacunada Salut ha impulsat diverses mesures com ampliar les campanyes de vacunació sense cita prèvia, campanyes de comunicació a nivell local o el seguiment de les persones que no estan vacunades o que només s'han posat una dosi, entre altres.

Per altra part, Salut creu que el col·lectiu de joves de 12 a 19 anys és prioritari per rebre la vacuna contra la Covid per tal de poder afrontar l'inici del curs escolar. Actualment tenen la pauta completa el 54,61% dels joves de 16 a 19 anys i el 20,91% dels de 12 a 15 anys.