Resuming podcast

6 juliol de 2021 a les 19:56

Salut fa marxa enrere i tanca l'oci nocturn en interiors durant 15 dies

Compartir

Alguns locals, com dues discoteques de Malgrat, s'han avançat a la mesura i ja no van obrir el passat cap de setmana. Afirmen que els rebrots són anteriors a l'obertura dels locals i que tancant voluntàriament volen "posar el seu granet de sorra" per evitar més contagis.

El Govern de la Generalitat ha decidit tancar l'oci nocturn en espais interiors a partir del proper cap de setmana davant l'augment imparable de contagis de coronavirus, especialment entre la població més jove. També serà obligatori fer un test d'antígens, una PCR de les últimes 12 hores o tenir la pauta de vacunació completa per assistir a esdeveniments on hi hagi més de 500 persones. A més, les activitats hauran de finalitzar a les 3 de la matinada.

Des de la patronal del sector, FECASARM, ja han anunciat que interposaran un recurs contra la mesura del Govern davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya perquè consideren que es tracta d'una decisió "totalment desproporcionada i contraproduent".

A Malgrat de Mar alguns locals d'oci nocturn ja han decidit tancar portes des d'abans que s'hagi fet públic l'anunci de les restriccions del Govern. És el cas de les discoteques Òpium i Tropicana. El seu propietari, David Vázquez, ha explicat a Ona Malgrat que tanquen per "col·laborar i posar el nostre granet de sorra" però s'ha mostrat convençut que l'obertura de l'oci nocturn no ha estat l'origen del repunt dels contagis, donat que es van començar a donat just abans de la reobertura dels locals. Insisteix en el fet que tanquen per evitar que persones que estan contagiades i que encara no ho saben o són asimptomàtiques puguin contagiar d'altres.

Vàzquez considera la decisió del Govern de tancar l'oci nocturn en interiors durant 15 dies provocarà que hi hagi més festes il·legals i concentracions de risc. També s'ha mostrat molt críctic amb el tracte de les administracions envers el sector donat que "no hi han ajuts" i tornar a obrir després de més d'un any tancats els ha originat una despesa que ara no poden amortitzar amb les noves restriccions.