7 octubre de 2021 a les 9:55
La campanya serà simultània amb la tercera dosi de la vacuna contra la covid per a majors de 70 anys. L'atenció primària es reforçarà amb 150 psicòlegs, 30 dels quals s'han incorporat aquesta setmana
El Departament de Salut iniciarà el 25 d'octubre la campanya de vacunació contra la grip, que serà simultània amb la tercera dosi del vaccí contra la covid per a majors de 70 anys. Així ho ha anunciat el conseller de Salut, Josep Maria Argimon.
Fins al moment s'han administrat ja unes 60.000 dosis addicionals de la vacuna i el 25 d'octubre es començarà amb els majors de 70, ja que són els que fa uns sis mesos van rebre la segona i, segons ha explicat el conseller, les primeres evidències apunten que és a partir d'aquest període que baixen els anticossos.
Per altra part, Argimon ha concretat que aquesta setmana s'han incorporat 30 psicòlegs a l'atenció primària amb l'objectiu d'arribar als 150 professionals aquest trimestre. En aquest sentit, el conseller assegura que la salut mental és la prioritat del departament. Els psicòlegs, que reforçaran la infermeria, aniran a les zones més deprimides social i econòmicament. La voluntat és que hi hagi un d'aquests professionals per equip d'atenció primària l'any vinent.
Argimon també ha afirmat que s'incrementarà tota la capacitat per recuperar el diagnòstic i el tractament que no s'ha fet durant la pandèmia. El conseller ha recordat que fins ara la covid ha estat "la malaltia" i ha confiat que passi a ser una malaltia més que no obligui a centralitzar tots els recursos en ella.