29 de Maig de 2024 a les 16:56
La Rocío Montferrer, alumna del PFI d'Imatge Personal a l'Institut Ramon Turró i Darder, va quedar primera en la tercera edició del concurs de Perruqueria i Estètica dels Programes de Formació i Inserció Professional, un concurs organitzat pel Departament d'Educació que té un doble objectiu: d'una banda, impulsar i donar a conèixer els PFI i, de l'altra, fomentar la qualitat de l'ensenyament de competències, tant les pròpies de cada especialitat com les transversals (concentració, capacitat de resoldre problemes, creativitat...).
El concurs va realitzar la seva tercera edició aquest passat 9 de maig a les instal·lacions de L'Oréal Lab a Barcelona, on la Rocío Montferrer, alumna de l'Institut Ramon Turró i Darder, va quedar en el primer lloc.
Montferrer explica que en aquest concurs hi participa una persona de cada PFI d'Imatge Personal de tots els instituts catalans que realitzen aquesta formació. Per a classificar-se per la segona fase del concurs, la que es realitza a l'Oréal Lab, havien d'enviar un vídeo on mostraven com 'feien una decoloració en una metxa i hi posàvem color, després fer un pentinat i un canvi de forma, i més tard un maquillatge'. D'aquest vídeo passaven 18 persones, que farien la segona i última part del concurs, que consistia en, amb els materials que els hi havien donat prèviament perquè practiquessin, 'fer una higiene, un canvi de forma i un maquillatge'.
Rocío esmenta que cada dimecres després de classe es quedava practicant el que hauria de fer al concurs, junt amb la companya que l'hagués substituït en cas que s'hagués posat malalta, i dues companyes més que es prestaven com a models. La guanyadora d'aquest concurs afegeix que ella no es veia guanyant, però que 'les meves professores em van fer veure que sí que m'ho mereixia i vaig anar al concurs amb la intenció de passar-m'ho bé'.
Els programes de formació i inserció (PFI) són el primer nivell de qualificació dins dels estudis de formació professional i s'adscriuen a diferents famílies professionals. S'adrecen a joves d'entre 16 i 21 anys que no han finalitzat l'educació secundària obligatòria, són estudis voluntaris i la seva durada és d'un curs acadèmic.
Els i les alumnes de PFI reben un acompanyament i una tutorització essencial per a l'assoliment dels objectius del programa i inclouen pràctiques en empresa; s'aprèn fent, utilitzant metodologies actives i globals. Amb aquesta formació es facilita la continuïtat formativa dins de la formació professional junt amb l'aprenentatge de les competències transversals i professionals necessàries per al món del treball.