Resuming podcast

1 setembre de 2021 a les 14:37

Rocío Márquez: "Som moltes les companyes que comuniquem la necessitat de la igualtat. El flamenc és un reflex de la societat i el masclisme de la societat estava al flamenc"

Compartir

La cantant Rocío Márquez, considerada com la veu de la nova generació 'del cante jondo' arriba a Malgrat de Mar aquest dissabte per actuar en el marc de les Festes de Malgrat Nord. Márquez estarà acompanyada a dalt de l'escenari per la guitarra de Manuel Herrera. Oferiran un concert tradicional de veu i guitarra amb un repertori que podrà variar segons la complicitat que s'estableixi amb el públic, així almenys ho reconeix durant una entrevista amb Ona Malgrat

Rocío Márquez porta més d'una dècada a dalt dels escenaris i ha rebut nombrosos guardons. Ella pertany a la nova generació d'artistes que estan replantejant el paper de la dona al "cante jondo". En aquest sentit, Márquez ha destacat que el flamenc és un reflex de la societat i el masclisme de la societat també estava present al flamenc".

Festes de Malgrat Nord amb flamenc i havaneres

L'actuació de Rocío Márquez vindrà precedida per les havaneres amb el Faroners de Calella. Un grup de tres vocalistes que portaran a l'escenari de la Pista Polivalent les havaneres d'avui i sempre.

La Festa de Malgrat Nord serà aquest proper dissabte a la Pista Polivalent i arrencarà a les 11 del matí amb inflables per al públic infantil. Un esdeveniment organitzat des de la Regidoria de Barris amb el suport de l'Associació de Veïns Llevant. La regidora Cinzia Valbonesi ha posat de relleu la presència de Rocío Márquez a Malgrat de Mar. 

Cinzia Valbonesi considera "molt important reprendre les activitats de les associacions de veïns i les seves tradicionals festes, sempre respectant els formats de la pandèmia".