18 de Febrer de 2025 a les 18:36
La Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha presentat el nou pla estratègic 2024-2027, un pla que s’ha dut a terme amb la participació de més de 500 persones, incloent-hi professionals sanitaris, ciutadans i representants polítics. El procés participatiu ha permès establir 30 objectius clau, que estan distribuïts en vuit línies estratègiques que permetran realitzar, durant aquests tres anys, 108 accions concretes.
El gerent de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, Ramon Cunillera, explica que aquest pla estratègic ‘és un gran propòsit per als pròxims anys’ que els permetrà ‘preparar l’organització pel que ha de ser el futur’ i emprendre compromisos com la integració de serveis, la innovació en la cerca de noves solucions o la millora de l’accessibilitat.
Cunillera recorda que per a crear aquest pla estratègic han dut a terme un procés participatiu que els ha portat un any de feina, ‘justament perquè volien que fos molt participatiu’. Aquest procés participatiu ha comptat amb l’opinió de professionals sanitaris i la ciutadania, opinions que els han servit per a descobrir ‘què era el que més preocupava i satisfeia’ als usuaris. Amb l’objectiu de ser ‘el màxim d’amplis possibles’, també s’ha disposat de l’opinió d’alcaldes i regidors de diferents municipis.
El pla estratègic divideix els 30 objectius estratègics que s’han agrupat en 8 àrees temàtiques per a treballar. Aquestes línies estratègiques són millorar l’experiència del pacient, millorar la pràctica assistencial i la coordinació entre centres i professionals, impulsar el professionalisme i el desenvolupament del personal, construir una organització que estigui integrada i sigui col·laboradora amb altres centres, aportar la major part d’informació quantitativa i qualitativa possible, consolidar la corporació com a una organització del coneixement, assolir una governança ètica i transparent i, finalment, promoure el compromís social i la gestió mediambiental.
Com a exemple dels objectius que es treballaran, Cunillera esmenta facilitar i incrementar l’accessibilitat als diferents centres, millorar la informació que se’ls dona per SMS als pacients que estan en llista d’espera o instaurar un accés a través dels telèfons intel·ligents als serveis de la corporació. Aquests objectius es duran a terme en ordre de prioritats, tal com diu el gerent de la Corporació, ‘a l’hora de prioritzar hem comptat amb la participació dels professionals, i prioritzarem en funció de les necessitats de la població’.
Respecte a l’ampliació de l’Hospital de Calella, que està previst que estigui acabada l’any 2030, Ramon narra que ‘seran al voltant de 19.000 metres de nova construcció que acolliran urgències, hospitalització, bloc quirúrgic i reanimació’. Els espais on actualment es duen a terme aquests serveis, es reformaran perquè serveixin per a nous serveis o inclús ampliar els serveis actuals.