1 agost de 2022 a les 12:53
Les inscripcions a la Cursa del Miner de Ferro es tanquen el 10 d'agost i Quim Santarén i Maria Rovira del Grup Excursionista Malgratenc amplien detalls de la prova
L'onzena edició de la Cursa del Miner de Ferro tindrà lloc el 15 d'agost i el GEM està fent els últims preparatius per oferir-ne dues modalitats: una cursa corrent de tretze quilòmetres i una marxa caminant de set.
Quim Santarén considera que l'èxit de la cursa és poder unir el paisatge i el passat miner de Malgrat i també el fet que sigui una prova atractiva per a corredors professionals. Diu que és una cursa "molt viscuda pel públic malgratenc" que atreu visitants del Vallès, el Maresme i la Selva.
Sobre la dificultat de l'itinerari, Maria Rovira afirma que "el recorregut de la cursa és més exigent perquè hi ha més desnivell, però la marxa és apta per a tots els públics i es facilita posant cordes si hi ha algun tram més dificultós".
L'inici de la cursa és a 2/4 de 8 del vespre amb sortida al carrer Can Feliciano i es repartiran els dorsals una hora abans. Tots els participants rebran una samarreta de record i a partir de 2/4 de 10 es farà l'entrega de premis i el sopar popular.
Hi haurà trofeus i premis pels guanyadors absoluts i premis als guanyadors locals de la cursa, així com premis honorífics al més jove i al més gran que fan la marxa. Per altra banda, s'atorgaran els premis als Cors de Ferro, valorats amb un pernil i un formatge, pel primer que pugi a Turó d'en Serra, absolut i local respectivament.
Més enllà de la Cursa del Miner, Santarén també ha destacat l'escola d'escalada del GEM: "És un projecte que fa anys que es va portant i que és molt il·lusionador perquè permet a nens i adolescents formar-se en un esport que potser abans no era tan conegut".