15 març de 2022 a les 11:11
A partir del 15 de març i fins al 15 d’octubre ja no es pot encendre foc en terreny forestal. En aquests primers mesos del 2022 ja hi ha hagut 150 incendis forestals que han cremat 454 hectàrees; el més gran va ser el que es va produir a Roses el 21 de febrer i que va cremar 377 hectàrees forestals
Tal i com destaca el departament de Medi Ambient de la Generalitat, tot i les pluges dels últims dies, els índexs de sequera continuen molt alts per aquesta època i pràcticament arreu són molt superiors als de fa un any.
Amb l’arribada de la primavera i sense pluges importants, les condicions favorables al foc s’incrementaran i el nombre d’incendis podria continuar sent superior a la mitjana de l’època principalment durant els episodis de vent. La norma regula que en els terrenys forestals, estiguin o no poblats d’espècies arbòries, i en la franja de 500 metres que els envolta no es pot encendre foc sigui quina en sigui la finalitat. Amb aquesta prohibició s'estableix una sèrie de mesures per prevenir els incendis forestals com ara la prohibició de cremar restes de poda sense autorització expressa, no es poden fer focs d'esbarjo ni d'altres relacionats amb l'apicultura. A més, dins les àrees recreatives i d'acampada i en parcel·les de les urbanitzacions, es podrà fer foc quan s'utilitzin barbacoes d'obra amb mataguspires.
També queda prohibit llençar objectes encesos; abocar escombraries i restes vegetals i industrials de qualsevol mena que puguin ser la causa de l’inici d’un foc; llançar coets, focs d’artifici o d’altres artefactes que continguin foc, i utilitzar bufadors o similars en obres realitzades en vies de comunicació que travessin terrenys forestals.
Foto: Medi Ambient Generalitat