10 febrer de 2022 a les 12:00
Continuen sent obligatòries, però, en interiors i en espais on no es pugui mantenir la distància de seguretat
Les dades dels indicadors de la Covid-19, la caiguda dels contagis i una sisena onada que va cap enrere són el que han fet que el govern prengui la decisió: des d’avui, les mascaretes ja no són obligatòries. Aquesta mesura, però, només s’aplica a l’exterior i sempre que es puguin mantenir les mesures de seguretat. És a dir, la mascareta encara serà obligatòria sempre que no es pugui assegurar una distància de seguretat d’1,5 metres entre persones i en interiors.
S'eliminen les mascaretes, també, als patis de les escoles
A més, avui també ha deixat de ser obligatòria als patis de les escoles. Una decisió que els directors de les escoles Fonlladosa i Maristes Sant Pere Chanel han valorat positivament. D’una banda, el director de les Escoles Fonlladosa, Josep Ragull, celebra l’eliminació de la mascareta. Segons indica, s’alegren de començar a recuperar progressivament la normalitat, sobretot perquè la incidència de la covid ha disminuit molt al centre els últims dies.
D’altra banda, la directora de l’Escola Maristes Sant Pere Chanel, Maria Antònia Pelegrín, indica que aquest matí s’ha sorprès quan ha arribat a l’escola. Tal com indica, la majoria dels alumnes estaven a la porta amb la mascareta posada i han entrat al centre amb ella. A més, informa que algunes famílies s’han posat en contacte amb el centre per avisar que els seus fills continuarien portant la mascareta a l’exterior.
Aquestes són algunes de les noves mesures que es començaran a aplicar a partir d’avui. També recordem que aquesta nit reobre l’oci nocturn, després que hagués de tancar a les portes del Pont del Pilar.