23 desembre de 2021 a les 9:34
Així ho ha anunciat Pedro Sánchez als presidents autonòmics, juntament amb altres mesures. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha titllat aquestes de ‘clarament insuficients’ i en demana de ‘més valentes i a tot l’Estat’
El president del govern espanyol ha anunciat a la conferència de Presidents que el seu executiu estableix de nou l’obligatorietat de la mascareta en exteriors. També ha acordat emetre autoritzacions temporals per permetre la venda a les farmàcies de test d’antígens d’ús professional perquè estiguin a la disposició dels ciutadans. A més, preveu destinar 292 milions d’euros a l’augment del nombre de professionals sanitaris i a la millora de les seves condicions laborals.
A més, l’executiu espanyol intensifica el procés de vacunació i estableix l’objectiu de tenir el 80% de la població entre 60 i 69 anys vacunada amb la tercera dosi abans del gener de 2022. També el 80% dels d’entre 40 i 49 anys per la primera setmana de març, el 70% de nens amb la primera dosi pediàtrica a la setmana del 7 de febrer i el 70% amb la segona dosi pediàtrica per la setmana del 19 d’abril.
En aquest sentit, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha traslladat al president del govern espanyol que les mesures que ha exposat són ‘clarament insuficients’. Així, Aragonès li ha reclamat ‘mesures més valentes, coordinades i a tot l’Estat amb els matisos convenients per adaptar-se a la realitat epidemiològica de cada territori’. Aragonès també ha reclamat l’extensió del fons covid per al 2022 per reforçar el sistema sanitari i crear ajudes econòmiques pels sectors afectats.
Sánchez ha presentat aquestes mesures a la Conferència de Presidents per respondre a l’expansió del virus coincidint amb l’arribada de les vacances de Nadal. El president espanyol també ha anunciat, entre altres, la contractació de personal sanitari jubilat i prejubilat i l’habilitació per a la contractació de professionals amb títol d’especialista obtinguts a estats no membres de la UE.