Resuming podcast

21 maig de 2022 a les 9:40

Pau Morales: "Hem d'aconseguir que hi hagi pisos de lloguer sota responsabilitat de l'administració de forma permanent"

Compartir

ERC Malgrat ha organitzat aquest divendres un col·loqui entorn a les mesures que introdueix la nova llei d'Habitatge espanyola per lluitar contra l'emergència habitacional

Garantir que les administracions públiques puguin disposar d'un nombre mínim d'habitatges de lloguer social és un dels punts que recull la nova llei estatal d'habitatge. Entorn a aquesta qüestió i a d'altres relacionades amb la problemàtica d'accés a l'habitatge ha girat el col·loqui organitzat aquest divendres al vespre a la biblioteca per la secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC). L'acte ha comptat amb la presència del diputat al Parlament de Catalunya i relator de la nova llei, Pau Morales, i del regidor republicà i futur candidat a l'alcaldia, Joaquim Albert.

Tot i les mesures que introdueix la nova llei del govern espanyol en aquesta matèria -la primera que regula específicament qüestions relacionades amb l'habitatge- Morales creu que és insuficient per donar resposta a l'emergència habitacional. Per això proposen la mobilització del parc d'habitatges de la Sareb en favor del lloguer social ara que aquest ens està majoritàriament participat per les administracions.

Precisament, el fet que les administracions puguin disposar d'un nombre suficient d'habitatges socials, és per Morales una mesura de lluita contra les màfies que es dediquen a la ocupació d'habitatges per després llogar-los.

 



Morales també considera que durant anys "s'han fet polítiques d'habitatge equivocades, que inflaven la bombolla i traspassaven l'habitatge a mans privades".