7 octubre de 2014 a les 9:49
La idea d'organitzar una trobada de persones que van fer el servei militar a Melilla va sorgir en una conversa en un bar. Jaume Marquès, un dels organitzadors de la iniciativa, ha explicat que un dia esmorzant va descobrir que a Malgrat de Mar hi havia més persones que havien fet, com ell, el servei militar a Melilla.
Marquès espera que amb la trobada de finals d'octubre els assistents puguin intercanviar anècdotes. Ell recorda, per exemple, que la primera vegada que li van dir "polaco" va ser quan va anar a fer el servei militar. També ha explicat que "va ser molt dur" perquè estaven ben bé set mesos seguits fora de casa.