30 octubre de 2013 a les 14:00
Ona Malgrat inicia temporada i l'Ajuntament estrena portal de comunicació
Neix Malgrat Comunicació. Aquest portal recull tots els mitjans de comunicació de l'Ajuntament de Malgrat: des de l'emissora municipal, passant per les diferents xarxes socials -Twitter, Facebook, Instagram, Flickr, Issuu i Youtube-, fins al butlletí municipal.
Coincidint amb la posada en funcionament del portal de comunicació, l’emissora municipal estrena temporada avui amb nou model de ràdio. D’una banda es manté l’emissió convencional -a través de la 107.4 FM- i per l’altra, s’aposta per l’obertura de nous canals que apropin Ona Malgrat a un públic més heterogeni i ampli. Ona Malgrat té un espai propi des d’on ofereix als ciutadans i ciutadanes continguts d’àmbit local en diferents formats. La programació, que s’emet a través de la ràdio convencional, també s’ofereix a la carta per internet. Els usuaris tenen accés a talls de veu, cròniques, entrevistes, reportatges, transmissions de les sessions plenàries i altres programes, quan i on vulguin, des de qualsevol dispositiu amb connexió a internet.
Paral·lelament, l’emissora municipal també treballarà en la creació de canals temàtics a internet que s’aniran posant en marxa de manera progressiva i que permetran a l’usuari accedir a una programació d’àmbit local especialitzada. Es construeix un mitjà que vol adaptar-se al perfil de cada usuari.
Ona Malgrat també potencia l’ús de xarxes socials, com ara Twitter, Facebook i iVoox, amb l’objectiu de transmetre, de manera ràpida i directa, continguts locals de qualitat a un col·lectiu que cada vegada és més nombrós i que cerca, precisament, aquesta immediatesa. Aquest concepte de ràdio contempla, a més, la incorporació progressiva de col·laboradors que permetran definir una graella de programes dinàmica i variada.
Per tal de dur a terme aquest nou plantejament d’emissora municipal, ha estat necessari fer alguns canvis que han consistit en el trasllat dels estudis des del carrer d’Hug Descolomer fins a l’Ajuntament amb la idea d’optimitzar al màxim els recursos.