30 juliol de 2021 a les 12:24
El Grup Excursionista Malgratenc (GEM) ha obert les inscripcions de la Cursa El Miner de Ferro que enguany celebrarà el seu desè aniversari. Per tal d'adaptar l'activitat a la situació generada arran de la covid els organitzadors han decidit oferir només la possibilitat de fer la marxa, ubicar la sortida i arribada davant del local del GEM, al carrer de Can Feliciano, i que els participants, fins a 650, comencin a caminar de manera esglaonada
La Cursa del Miner de Ferro d'enguany estarà marcada per les restriccions sanitàries per lluitar contra la pandèmia de la Covid-19. A banda d'oferir només la possibilitat de marxa -més curta que en edicions anteriors- tampoc hi haurà sopar popular. Per contra, la bossa del corredor serà més gran que la d'altres anys.
L'organitzador de la prova, Jordi Masats, ha explicat a Ona Malgrat que la marxa no serà cronometrada, es podrà fer mascareta i serà d'un nivell assequible per a tothom.
Les mesures sanitàries són el gran condicionant de la Cursa del Miner de Ferro d'aquest 2021. Gel, mascareta, distància social i la signatura d'un document d'autoresponsabilitat en són un exemple.
La sensació, però, és agredolça donat que organitzar un esdeveniment esportiu i alhora complir amb totes les mesures sanitàries no és una tasca facil.
La 10a Cursa del Miner de Ferro és un dels actes de la Festa Major de Sant Roc i tindrà lloc el 15 d'agost a partir de dos quarts de set de la tarda.