3 setembre de 2021 a les 10:29
Aquest dijous al vespre ha tingut lloc a la capital del Bages l'acte institucional que formalitza el relleu. També s'ha donat a conèixer el programa d'activitats que es faran a la ciutat durant la propera temporada per potenciar el bàsquet femení
L'alcalde Joan Mercader ha estat l'encarregat aquest dijous al vespre de cedir el relleu de la capitalitat del bàsquet femení a la ciutat de Manresa. Durant el darrer any i mig -amb una pròrroga de sis mesos per la pandèmia- Malgrat de Mar ha estat la població amfitriona de les activitats dirigides a impulsar el bàsquet femení. A banda del relleu formal de la capitalitat, l'acte ha servit per presentar el programa d'activitats entorn al bàsquet femení que organitza la capital del Bages durant els propers mesos.
Mercader ha explicat que ara toca seguir treballant per potenciar l'esport femení i, especialment el bàsquet, a Malgrat de Mar:
Manresa és la cinquena ciutat que ostenta la capitalitat del bàsquet femení després que la Federació Catalana de Basquetbol engegés aquesta iniciativa el 2017. A banda de Malgrat de Mar, anteriorment han estat capitals del bàsquet femení les ciutats d'Igualada (2019), Girona (2018) i Sant Feliu de Llobregat (2017). L'objectiu és potenciar el paper de la dona dins del món del bàsquet i en el marc d'una localitat a través de l'organització de diverses activitats al llarg d'un any.