23 juny de 2026 a les 17:47
La vila celebra aquest dimarts una nova jornada de Sant Joan marcada pels actes tradicionals com la Flama del Canigó, juntament amb cercaviles, sopars populars i música en directe. El programa d’activitats l’organitza aquest any el Grup Excursionista Malgratenc (GEM) i l’Ajuntament de Malgrat.
Els actes han començat a les 17h amb la rebuda de la Flama del Canigó davant del local del GEM, a l'avinguda de Can Feliciano. Com és tradició, durant l’acte s’ha fet el lliurament del foc a municipis veïns. Des del GEM expliquen a Ona Malgrat l’origen de la Flama del Canigó i com han anat a buscar la Flama enguany.

A partir de les 19.30 h ha tingut lloc la cercavila de la Flama, a càrrec del Club d'Atletisme Malgrat i l'Esport Ciclista Malgrat, amb el tret de sortida al local del GEM i fins la plaça de l'Església.

Tot seguit, des de la mateixa plaça s’ha fet la lectura del manifest de la Flama del Canigó, escrit per Òmnium Cultural, i llegit per l'Agrupament Escolta i Guia Sant Nicolau.
La festa ha continuat amb una segona cercavila, aquesta vegada protagonitzada pels Ratpenatsinfernals i la Colla de Geganters de Malgrat, que ha sortit de la plaça de l'Església en direcció a la plaça Xesco Boix.
La nit finalitzarà amb L'encesa de la foguera, el tradicional sopar popular i els concerts dels grups Sodi i Esbarzers i Mala Sort PDs, a la mateixa plaça Xesco Boix.
D’altra banda, la renovada Associació de Veïns de Can Palomeres ha celebrat la seva propia revetlla amb una festa que ha començat a la tarda amb un castell inflable, música, una exposició de fotografies i un pica-pica.