Resuming podcast

23 juny de 2026 a les 17:47

Malgrat rep un any més la Flama del Canigó per la vigília de Sant Joan

Compartir

La vila celebra aquest dimarts una nova jornada de Sant Joan marcada pels actes tradicionals com la Flama del Canigó, juntament amb cercaviles, sopars populars i música en directe. El programa d’activitats l’organitza aquest any el Grup Excursionista Malgratenc (GEM) i l’Ajuntament de Malgrat.

Els actes han començat a les 17h amb la rebuda de la Flama del Canigó davant del local del GEM, a l'avinguda de Can Feliciano. Com és tradició, durant l’acte s’ha fet el lliurament del foc a municipis veïns. Des del GEM expliquen a Ona Malgrat l’origen de la Flama del Canigó i com han anat a buscar la Flama enguany.

A partir de les 19.30 h ha tingut lloc la cercavila de la Flama, a càrrec del Club d'Atletisme Malgrat i l'Esport Ciclista Malgrat, amb el tret de sortida al local del GEM i fins la plaça de l'Església.

Tot seguit, des de la mateixa plaça s’ha fet la lectura del manifest de la Flama del Canigó, escrit per Òmnium Cultural, i llegit per l'Agrupament Escolta i Guia Sant Nicolau.

 

Segona cercavila, encesa de la foguera i concerts

La festa ha continuat amb una segona cercavila, aquesta vegada protagonitzada pels Ratpenatsinfernals i la Colla de Geganters de Malgrat, que ha sortit  de la plaça de l'Església en direcció a la plaça Xesco Boix.

La nit finalitzarà amb L'encesa de la foguera, el tradicional sopar popular i els concerts dels grups Sodi i Esbarzers i Mala Sort PDs, a la mateixa plaça Xesco Boix.

D’altra banda, la renovada Associació de Veïns de Can Palomeres ha celebrat la seva propia revetlla amb una festa que ha començat a la tarda amb un castell inflable, música, una exposició de fotografies i un pica-pica.