Resuming podcast

28 abril de 2021 a les 17:05

Malgrat de Mar vol ser "ciutat amiga de la gent gran"

Compartir

La Regidoria de Gent Gran de Malgrat de Mar començarà el mes de maig els treballs per fer una diagnosi que determini el grau d’amigabilitat del municipi vers les persones grans. Aquesta avaluació permetrà elaborar un pla d’acció per promoure un municipi accessible i inclusiu per a les persones grans

D’aquesta manera, tal i com explica el mateix consistori, Malgrat inicia el projecte per convertir-se en una “ciutat amiga de les persones grans”, un projecte promogut per l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que proporciona criteris emmarcats en el paradigma de l’envelliment actiu per promoure la inclusió i la participació de les persones grans en tots els àmbits de la vida comunitària.

La diagnosi de la situació actual es farà comptant amb la participació d’entitats, associacions, comerços, treballadores de residències i persones de Malgrat que en el seu dia a dia tenen relació amb les persones grans del municipi. A través d’unes enquestes, es recollirà informació relacionada amb l’habitatge, transport, espais a l’aire lliure i edificis, respecte i inclusió social, participació social i cívica, serveis socials i de salut i comunicació. També s’està previst que a partir del mes de juny, participin en aquest procés les persones grans que viuen a Malgrat de Mar. Això es farà seguint les mesures de prevenció i seguretat de la pandèmia.

Una ciutat amigable amb les persones grans és aquella que incorpora en la seva planificació de polítiques i programes municipals la perspectiva de les persones grans. A la pràctica implica que la ciutat ha de treballar per adaptar les seves estructures i serveis perquè siguin accessibles i inclusius per a les persones grans, reconeixent les seves necessitats i capacitats diverses.