18 juliol de 2022 a les 8:36
La constitució de l'Associació de Municipis de l'Espai Agrari de la Baixa Tordera es va aprovar dijous passat al ple per unanimitat. La creació de l'Espai Agrari, del qual en formen part Malgrat de Mar, Palafolls, Tordera, Blanes i Santa Susanna, es va començar a treballar ara fa un any. L'aprovació de dijous passat n'oficilitza la creació
Promoure i donar suport a l'activitat agrària és un dels objectius principals que persegueix l'Espai Agrari de la Baixa Tordera. L'associació també aposta per la promoció dels instruments de cooperació que garanteixin la participació, el debat i la col·laboració de totes les entitats i agents socials implicats.
Ludwig Hasko, regidor de Pagesia, ha explicat que la constitució com a entitat de l'Espai Agrari permetrà, entre d'altres coses, "continuar treballant amb diferents ens supramunicipals, com ara diputacions i Generalitat, optar a fons econòmics i desenvolupar projectes que permetin millorar el sector de la pagesia de Malgrat de Mar i de l'espai agrari en el seu conjunt".
El projecte de l'Espai Agrari va començar a caminar el novembre de 2017 quan Tordera, Malgrat de Mar, Palafolls, Santa Susanna i Blanes, van signar la Carta per a la gestió i desenvolupament de l'Espai Agrari de la Baixa Tordera. Els estatuts que regulen les finalitts, els objectius i el funcionament de l'associació es van aprovar el 13 de maig de 2021. Un mes més tard, els ajuntaments dels municipis implicats van constituir i presentar l'ens gestor en un acte a Palafolls.
La regidora d'ERC Ester Martínez s'ha mostrat molt satisfeta amb l'evolució de la iniciativa. "Estem especialment contents que el projecte que vam iniciar el 2017 amb molta il·lusió arribi a l'aprovació dels seus estatuts", va expressar Martínez en el transcurs del darrer ple municipal.
Els representats de l'Ajuntament de Malgrat de Mar en els òrgans de govern de l'Associació de Municipis de l'Espai Agrari de la Baixa tordera són l'alcaldessa Sònia Viñolas i Ludwig Hasko, regidor de Pagesia.