Resuming podcast

15 octubre de 2021 a les 11:59

Malgrat de Mar s'adhereix a la Declaració de Sabadell, un acord polític i social per la millora de la qualitat de l'aire

Compartir

Sabadell ha acollit avui una Cimera d'Alcaldies en el marc del 2n Congrés de Qualitat de l'Aire. Malgrat de Mar hi ha estat present amb l'alcalde, Joan Mercader, per oficialitzar l'adhesió del municipi a l' anomenada Declaració de Sabadell

D'aquesta manera, Malgrat de Mar es compromet, juntament amb altres municipis, a impulsar polítiques actives per a la millora de la qualitat de l'aire. El 2n Congrés de Qualitat de l'Aire és la prèvia a la Cimera de Qualitat de l'Aire que es farà el 2022.

L'alcalde, Joan Mercader, ha explicat què representa per Malgrat de Mar aquesta adhesió. Entre altres, Malgrat de Mar es compromet a adoptar una planificació urbana i un disseny d'infraestructures i equipaments públics sostenibles o impulsar una mobilitat que redueixi les emissions.

Joan Mercader explica que Malgrat de Mar té una bona qualitat de l'aire però tot i això cal continuar apostant per polítiques respectuoses amb el medi ambient. Segons ell, "pensar en global però actuar localment". 

Al 2n Congrés de Qualitat de l'Aire s'ha posat de manifest la necessitat de treballar de manera transversal entre les diferents administracions per tal de millor la qualitat de l'aire. I és que la qualitat de l’aire és la primera causa de mort derivada de condicions ambientals a tota la Unió Europea. Si bé a nivell global es compleix amb els objectius establerts a nivell europeu, vuit de cada deu ciutats superen els nivells màxims de contaminació recomanats per l'Organització Mundial de la Salut.

A Catalunya s’han superat els nivells d’òxids de nitrogen (NOx) i de partícules de diàmetre inferior a 10 micres (PM10) en zones molt densament poblades, com l’aglomeració de Barcelona. Tanmateix, s’han registrat superacions puntuals dels nivells d’ozó a la plana de Vic i zones del nord del país.