Resuming podcast

1 juliol de 2021 a les 14:00

Malgrat de Mar i Calella presenten el Programa TTT als empresaris

Compartir

Els Ajuntaments de Malgrat de Mar i Calella han presentat avui el Programa Treball, Talent, Tecnologia, TTT, que impulsen els dos consistoris amb el suport de la Diputació de Barcelona

El programa es desenvoluparà al llarg dels propers dos anys i s'adreça a les empreses de restauració i alimentació dels dos municipis. De fet, avui a la presentació que s'ha fet als Jardins de la Torre de la Vídua de Can Sala hi eren presents empresaris de Malgrat de Mar i Calella. 

El Programa TTT neix amb la idea de ser una eina de reactivació econòmica i de promoció de l’ocupació a través de l'impuls de la tecnologia per a la millora dels negocis de restauració i alimentació. Els tècnics dels dos consistoris han explicat que el projecte inclou un acompanyament tècnic i formatiu i, més endavant, suport econòmic per a la transformació digital de les empreses de la cadena de valor de la restauració-alimentació.

L'alcalde Joan Mercader i l'alcaldessa Montserrat Candini han destacat que els dos municipis són molt similars, amb un teixit econòmic i social molt potents. Amb una façana marítima i un sector turístic que mostra al món les dues poblacions i que, a la vegada, genera llocs de feina i benestar pels malgratencs, malgratenques,  calellencs i calellenques. Mercader ha explicat que uns dels objectius del Programa TTT és el de minimitzar el deteriorament dels actius del territori, és a dir, la força laboral, malmesa per la pandèmia. 

Per la seva banda, l'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, ha posat en valor la importància de la digitalització de les empreses, segons ella, "l'empresa que dona l'esquena a la digitalització s'està autoexcloent del mercat".

Joan Mercader ha recordat que a Malgrat de Mar s’han atorgat ajudes en subvencions al sector hoteler i comerç al voltant dels 95.000 euros i el més important, ha dit "és que continuarem al costat de les empreses ajudant-les i assessorant-les en tot allò que calgui per continuar dinamitzant i generant economia productiva".

Segons les xifres donades a conèixer avui, el sector de la restauració i l'alimentació disposa de més de 500 empreses i 1.500 persones treballadores entre els dos municipis.