Resuming podcast

10 març de 2022 a les 11:10

Malgrat de Mar celebrarà els Tres Tombs aquest diumenge

Compartir

La celebració dels Tres Tombs, organitzada per la Comissió de Festes Populars i Tradicionals del Consell Sectorial de Cultura de l'Ajuntament, començarà a les 10.30h amb una xocolatada a les Peixateries Velles i acabarà amb la benedicció dels animals a les 12h a la plaça de l'Església

Després de dos anys sense celebrar-se, Malgrat de Mar recuperarà aquest diumenge la festa dels Tres Tombs de la mà de la Comissió de Festes Populars i Tradicionals del Consell de Cultura. Eduard Giménez, membre d'aquesta comissió, ha explicat que la festa es recupera "en un format reduït" ara que la pandèmia de la covid sí permet organitzar-la. Giménez ha detallat que la celebració inclourà una xocolatada per a la mainada, una cercavila de gegants, els Tres Tombs al voltant de l'Església i la benedicció del animals.

Giménez considera que tradicions com la dels Tres Tombs s'han de mantenir perquè "si no s'acabaran perdent de debò i no serem a temps de recuperar-la". La idea de la Comissió de Festes Populars i Tradicionals és poder celebrar els Tres Tombs l'any que ve al gener, "quan toca", i amb cavalls i pagesos.