18 octubre de 2022 a les 10:55
El Maresme és la comarca que atreu més població provinent de la resta de Catalunya. L'Observatori de Desenvolupament Local del Consell Comarcal del Maresme ha publicat l'informe sobre els moviments migratoris que es van registrar a la comarca l'any 2021, just un any després de l'esclat de la pandèmia
Malgrat de Mar és amb 310 persones nouvingudes un dels 26 municipis maresmencs que va tancar el 2021 amb un saldo migratori total positiu. El saldo migratori es calcula comptabilitzant el nombre de persones que arriben a un territori i les que marxen per situar el lloc de residència en una altra comarca, comunitat o país.
Les dades que recull l'informe sobre els moviments migratoris que es van registrar a la comarca l'any 2021 de l'Observatori de Desenvolupament Local del Consell Comarcal del Maresme indiquen que, en el cas de Malgrat de Mar, 216 de les 310 persones nouvingudes provenen d'altres comarques catalanes; i 96, de l'estranger. El saldo amb la resta d'Espanya, en canvi, és negatiu amb una sortida de dues persones.
Pel que fa al conjunt de la comarca, les dades reflecteixen que el Maresme continua sent una comarca receptora de població, sobretot, provinent de la resta de comarques catalanes. L'any 2021, el Maresme es va situar com la segona comarca catalana amb un saldo migratori més positiu, darrera del Vallès Oriental. Va tenir un guany net de població de 3.956 persones.
Foto: Ajuntament de Malgrat de Mar