25 juny de 2026 a les 12:30
La vila tornarà a commemorar el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ amb activitats des de divendres i fins diumenge. Enguany, la programació estarà dedicada a la figura de Federico García Lorca.
La regidora d’Igualtat i LGTBIQ, Sònia Huertas, ha explicat que el poeta és “una de les grans figures literàries universals” i també “una víctima de l’odi i la intolerància”. Segons Huertas, Lorca representa valors com la llibertat i la diversitat en un context en què les agressions per motius d’odi continuen augmentant.
La programació arrencarà divendres amb una taula rodona al Centre Cultural, coordinada pel programa Fem el Toc d’Ona Malgrat, a partir de les 17:30 h. El mateix equipament acollirà tot seguit (19 h) una acció teatral a càrrec de Teatre dels Records.
Les activitats continuaran dissabte amb la creació d’un mural participatiu a l’Espai Jove a partir de les 17 h. Ja a les 21:30 h , la Colla de Diables Ratpenatsinfernals protagonitzarà una tabalada que sortirà del carrer Ramon Turró fins a la plaça de l’Àncora, on a les 22 h començarà el concert del grup de versions Divand.
La jornada central arribarà diumenge, coincidint amb el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ. A les 19 h, la Sala Joaquim Garriga de l’Arxiu Municipal acollirà la lectura del manifest i una acció poètica amb José Gutiérrez, Montse Pellicer i Francisco Cazorla. Finalment, a les 19.30 h, es representarà l’espectacle musical “Canciones de camastro y cuna, primers estius de Lorca”, interpretat per Bru Ferri.
