29 juny de 2022 a les 8:48
Coincidint amb el Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ ahir van tenir lloc els actes centrals de commemoració d'aquesta efemèride en una celebració que va comptar amb els Diables Ratpenatsinfernals, els Gegants de Malgrat, el Cor Si Be Moll i la lectura del manifest per a reivindicar els drets del col·lectiu
El Xupinasso per l'Orgull dels Diables Ratpenats va ser el tret de sortida d'aquest últim dia d'actes per a la visibilització del col·lectiu LGTBIQ, que van començar diumenge amb un espectacle que ens apropava a la figura de l'artista Ocaña, detingut i maltractat mentre realitzava un show a les Rambles i posteriorment engarjolat a la presó Model.
La regidora d'Igualtat i LGTBIQ Cinzia Valbonesi, la segona tinent d'alcalde Isabel Ortiz i Ramir Roger en representació d'ERC van posar el to institucional a l'acte amb la lectura del manifest. Valbonesi ha valorat positivament les diferents activitats que s'han dut a terme, n'ha destacat el fet que despertin "una reflexió" i insisteix que cal continuar reivindicant "la igualtat i el respecte per a totes les persones".
El Cor Si Bemoll va interpretar un parell de peces reivindicatives: la banda sonora de Camp Rock "This is me" i "Cant de Lluita" de Roba Estesa. I l'alcaldessa Sònia Viñolas hi va posar l'apunt final amb un breu parlament sobre la voluntat de fer que Malgrat sigui "un municipi inclusiu, on siguem socialment iguals, humanament diferents i totalment lliures de ser qui vulguem ser".