Resuming podcast

27 juliol de 2022 a les 16:37

Malgrat acull una sessió participativa del Pacte Nacional per la Llengua

Compartir

La Regidoria de Cultura de Malgrat de Mar organitza una reunió del Pacte Nacional per la Llengua sobre el futur del català aquest divendres 29 de juliol a les 6 de la tarda a la sala d'actes Joaquim Garriga de l'Arxiu Municipal

La regidora de Cultura  Lurdes Borrell ha explicat que serà una reunió informativa i deliberativa oberta a la ciutadania per debatre al voltant de la situació de la llengua catalana i fer propostes de millora.

El mes de juny es va fer una sessió de presentació del Pla Nacional per la Llengua a Mataró i Malgrat es va oferir aquesta  sessió de treball al municipi. Es tracta d'un acte obert a associacions i entitats del poble i a tots els malgratencs i malgratenques. Qui conduirà i dinamitzarà la trobada seran tècnics de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat.

Aquestes reunions del Pacte Nacional per la Llengua ja s'han fet a Badalona, Barcelona, Cornellà de Llobregat, Girona, l'Hospitalet del Llobregat, Lleida, Manresa, Mataró, Sabadell, Santa Coloma de Gramenet, Sort, Tarragona, Terrassa, Tortosa i Vilafranca del Penedès.

El següent pas és assolir un acord en el marc del grup de treball del Pacte Nacional per la Llengua a la tardor i procedir a la signatura del document que serà la base per al futur pla de política lingüística pluriennal abans d'acabar l'any.

Els objectius del Pacte Nacional per la Llengua són incrementar els nivells de coneixement col·lectiu de la llengua, facilitar al màxim el seu ús en tots els sectors i potenciar l’adopció del català entre les persones que no el tenen com a llengua de partida.

Pacte Nacional per la Llengua. Foto: Generalitat de Catalunya