19 maig de 2021 a les 12:02
Els estatuts de l'associació, que s'han aprovat en el transcurs del ple municipal d'aquest mes de maig, han comptat amb el suport de tots els grups municipals. Malgrat de Mar forma part de l'Espai Agrari de la Baixa Tordera juntament amb Blanes, Tordera, Palafolls i Santa Susanna. L'ens, que serà un intermediari entre el sector agrari i l'administració, treballarà per la protecció de la zona agrícola
L'Espai Agrari de la Baixa Tordera ha de ser un impuls al desenvolupament d'una àrea d'especialització econòmica entorn del sector agrari per enfortir el teixit i la cohesió social i promoure l'economia local.
El regidor de Pagesia, Ludwig Hasko, ha explicat que els estatuts regulen les finalitats, objectius i funcionament de l'associació. "L'Ajuntament de Malgrat de Mar en formarà part amb la finalitat de dinamitzar l'economia del sector del municipi i la implicació dels agents del territori", ha afegit Hasko.
Per la seva part, la regidora d'ERC Ester Martínez ha defensat la necessitat de "mantenir el debat". Martínez considera que aquest punt és clau per "mantenir viu el caràcter creatriu i propositiu que ha de tenir aquest espai".
És una qüestió que també comparteix Carme Ponsa, portaveu de Junts per Malgrat. Ponsa afegeix, a més, que cal buscar recursos econòmics perquè "la pagesia no està passant pels seus millors moments".
Des la CUP, el regidor Enric Zaldo, que ha valorat positivament la feina feta, ha preguntat qui formarà part del consell agrari que s'ha de constituir.
En aquest sentit, l'alcalde Joan Mercader ha avançat que la creació del consell de pagesia municipal s'haurà de posar sobre la taula en un ple municipal. Segons Mercader el consell es constituirà una vegada s'hagi fet la presentació de l'Espai Agrari de la Baixa Tordera, que està prevista per a mitjans de juny.
El projecte de creació de l'Espai Agrari de la Baixa Tordera es va engegar l'any 2017 amb el principal objectiu de convertir-se en un motor per revalorar el món agrícola i totes les activitats creades al seu voltant. A finals d'aquell mateix any es va demanar la col·laboració de la Diputació de Barcelona per fer possible l'ens com a eina transversal de cooperació territorial per a l'impuls econòmic i la dinamització de l'activitat agrària.