8 de Juliol de 2024 a les 11:51
Per a obtenir aquestes dades i arribar a aquestes conclusions, s'han analitzat les valoracions de més de 411.000 turistes, un 12,45% més que l'any anterior. Els municipis que han sumat més opinions coincideixen amb els que acullen més volum de turistes durant tot l'any, han estat Calella, Santa Susanna, Malgrat de Mar i Mataró.
Segons dades del Monitor de l'experiència turística i reputació en línia d'empreses i recursos de 2024 elaborat pel LabTurisme de la Diputació de Barcelona, els dos atractius del Maresme més valorat pels turistes continuen sent l'enogastronomia i el turisme actiu. La riquesa vinícola i la gastronomia han obtingut un 9,52, i les activitats físiques un 9,24, ambdues sobre 10, en el referencial sectorial iRON – Índex de Reputació Online. Les dues puntuacions superen la mitjana de la Regió de Barcelona.
El sector més ben valorat dels analitzats, són els atractius de la comarca, amb un 8,53. Dins d'aquest sector també hi trobem la natura, amb un 8,78, la cultura amb un 8,66, les platges amb un 8,57 i les atraccions amb un 8,44, entre d'altres.
Per a obtenir aquestes dades i arribar a aquestes conclusions, s'han analitzat les valoracions de més de 411.000 turistes, un 12,45% més que l'any anterior. Els municipis que han sumat més opinions coincideixen amb els que acullen més volum de turistes durant tot l'any, han estat Calella, Santa Susanna, Malgrat de Mar i Mataró.
El sector de la restauració ha obtingut una nota global de 8,14, que puja fins al 8,85 en els establiments que per la seva qualitat són referència i formen part del Club Gastronòmic.
En ambdos casos, la comarca també supera la mitjana de valoracions de la Regió de Barcelona, demostrant que el Maresme és una destinació altament valorada per la seva cuina i que compta amb una selecció d’establiments amb una reputació gastronòmica importantíssima. A més, molts d’ells formen part de Sabors del Maresme, una marca que pretén posar el territori a la taula dels clients amb productes de proximitat i a la vegada identitaris de la comarca.
Els allotjaments han estat el sector que més volum d'opinions ha recollit en comparativa amb els restaurants i els atractius turístics, amb més de 230.000 que atorguen un 7,86 segons el referencial iRON. Els ítems més ben valorats pels usuaris són el tracte del personal, la ubicació de l'allotjament i la neteja de les instal·lacions.
Foto: Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme.