21 juny de 2021 a les 10:03
El límit de comensals per taula passa a 6 en interiors i a 10 en terrasses de bars i restaurants
La limitació de les reunions a 10 persones de diferents bombolles de convivència ha passat a ser una recomanació aquest dilluns. A partir d'ara, per tant, ja no hi ha límit en les trobades socials, tot i que des de les autoritats es recomana evitar grans trobades. Aquesta és una de les mesures de les noves restriccions aprovades pel Procicat que ja han entrat en vigor i que seran vigents fins al 5 de juliol.
Pel què fa la restauració, el nombre màxim de comensals per taula és de 6 a l'interior i de 10 en terrasses. La distància entre taules o grups de taules passa de 2 metres a 1,5. Aquesta mitjanit, a més, han reobert els locals d'oci nocturn i ja es poden habilitar espais de ball a festes majors o envelats.
Es podran fer activitats grupals eliminant la limitació de 10 persones però limitant l'aforament al 50% en les instal·lacions i equipaments esportius en espais tancats sense ventilació reforçada. Les activitats s'han de dur a terme sempre amb mascareta, tret de les piscines.
Per altra part, també s'elimina des d'avui la limitació de 10 alumnes per aula en les activitats formatives o educatives no reglades presencials i d'esport escolar, i també en el lleure educatiu i inclusiu dirigit a persones amb discapacitat.
Pel que fa als equipaments cívics, es poden fer activitats grupals fins al 70% de l'aforament autoritzat si es garanteix la ventilació mínima segons la regulació vigent. Les assemblees d'entitats de base associativa també poden fer reunions d'un màxim de 1.000 persones a l'interior i 3.000 a l'exterior.