Resuming podcast

22 setembre de 2021 a les 16:41

Les residències de Malgrat comencen a administrar la tercera dosi de la vacuna contra la Covid

Compartir

El Centre d'Atenció Primària de Malgrat s'encarrega de la gestió del calendari de vacunació als centres

La residència Natzaret ha estat la primera de les residències de gent gran de Malgrat de Mar en començar a administrar la tercera dosi de la vacuna contra la Covid-19. Les primeres dosis s'han començat a administrar aquest dimecres i, en els propers dies, ho faran a la resta de centres del municipi.

En aquesta ocasió la campanya de vacunació està coordinada des del Centre d'Atenció Primària de Malgrat de Mar. El calendari establert preveu sessions de vacunació a Centres Geriàtrics Malgrat (dijous 23/09); Residència Toy (28/09) i Geriàtric Palafolls (29/09).

L'administració d'una tercera dosi de la vacuna contra la Covid-19 va ser aprovada per la Comissió de Salut Pública el passat 16 de setembre. S'adreça a persones usuàries de residències, persones amb síndrome de Down menors de quaranta anys i persones amb patologies greus. Han d'haver passat 6 mesos des de l'administració de les dues dosis anteriors. En el cas de Malgrat de Mar unes 400 persones usuàries de residències poden rebre una tercera dosi. 

Per poder rebre la tercera dosi de la vacuna contra la Covid-19 el resident ha de signar un consentiment -si és conscient i orientat- o bé un familiar. Les vacunes que s'administraran seran les de Pfizer i Moderna, ambdues basades en ARN missatger (ARNm), una tecnologia que "ensenya" al sistema immunitari a produir anticossos contra el virus que provoca la Covid-19.