Resuming podcast

12 gener de 2022 a les 12:34

Les farmàcies malgratenques reporten 88 positius la primera setmana de gener

Compartir

La mesura per ampliar les vies de detecció de nous casos es va activar la setmana passada a 6 de les farmàcies de Malgrat

Des que Salut va autoritzar fa una setmana que les farmàcies poguessin comunicar els casos positius de Covid-19, Malgrat n’ha comunicat 88 de nous entre el 3 i el 10 de gener. Segons dades del Col·legi de Farmacèutics de Catalunya, el dia 10 va ser el dia rècord en què van detectar-se 20 positius. 

L’objectiu d’aquesta mesura és evitar l’afluència d’un nombre important de pacients als Centres d’Atenció Primària i que només hi vagin les persones amb símptomes greus. Amb aquesta campanya també volen aconseguir fer el rastreig de totes les persones amb un diagnòstic positiu. 

La informació es trasllada al Departament de Salut de la mateixa manera que es comunicava al CAP, és a dir, identificant la persona amb el CIP i el DNI i anotant la marca del TAR. Després s’introdueix el resultat positiu a l’historial clínic del pacient i aquest rep l’accés a l’eina de rastreig ContacteCovid per reportar els contactes estrets i demanar la baixa si és necessari. 

Recordem que actualment les farmàcies on es poden notificar els casos de Covid són la farmàcia Juan Peña, la Torruella Casellas, l’Arniges Gómez, la Torruella Esteban, la Viladevall i la Llanso Sánchez.