5 de Març de 2025 a les 14:23
Aquesta eina servirà per agilitzar els tràmits que els ciutadans necessitin fer a l’ajuntament, detectar incidències pràcticament al moment i arreglar-les ‘al més aviat possible’.
Avui al matí, la segona tinenta d'alcaldessa, i regidora de Tecnologies d'Informació i Sistemes Informàtics, Carme Ponsa, ha presentat l’app ‘Ubime’ en roda de premsa. La regidora ha explicat que l’aplicació, que s’ha treballat des dels departaments de serveis informàtics, serveis al territori, premsa i l’oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), servirà per ‘facilitar els tràmits i gestions que vulgui fer el ciutadà de cara a l’ajuntament’.
Ponsa ha detallat que l’aplicació permetrà veure la web de l’ajuntament, l’agenda i les activitats que es fan, així com les notícies, però també es podrà demanar cita prèvia, fer instàncies o reportar incidències.
Durant la roda de premsa s’ha fet una demostració de com seria utilitzar l’aplicació per a reportar una incidència. S'hauran de posar les dades de la persona que reporta la incidència i es podrà escollir la categoria en un desplegable que mostrarà diferents opcions com àrea de joc, incidència de neteja o incidència d’enllumenat, per exemple. També es demanarà la ubicació de l'incidència i la descripció d’aquesta, i es podran afegir imatges del que es denuncia.
Un cop aquesta incidència arriba a Serveis al Territori, es tramitarà ‘amb la major brevetat possible’ i des de la mateixa aplicació es podrà veure en tot moment el seu estat: si ha estat tramitada, si està pendent o si està resolta.
Aquesta eina servirà per agilitzar els tràmits que els ciutadans necessitin fer a l’ajuntament, detectar incidències pràcticament al moment i arreglar-les ‘al més aviat possible’. L’app es pot descarregar a través del QR dels cartells o directament buscant Ubime a l’App Store o Apple Store.