Resuming podcast

22 juliol de 2021 a les 12:18

L'Ajuntament i 160 hotels, càmpings, bars i restaurants de Malgrat participen en una campanya per millorar el reciclatge del vidre aquest estiu

Compartir

La campanya Bandera Verda d'Ecovidrio pretén guardonar l'esforç d'establiments dels municipis costaners per a la transició verda. Malgrat de Mar és un dels 129 municipis de l'Estat que participarà de la iniciativa aquest estiu. Per aconseguir el distintiu de Bandera Verda, Malgrat haurà d'augmentar el volum de recollida selectiva d'envasos de vidre respecte l'any anterior i el percentatge i col·laboració de participants

14.000 establiments de 129 municipis costaners de l'Estat són els que participen aquest estiu de la campanya Bandera Verda d'Ecovidrio, entitat que, sense ànim de lucre, s'encarrega de la gestió del reciclat de residus i d'envasos de vidre a Espanya. En el marc de la proposta, s'instal·laran nous contenidors i es lliuraran, de manera gratuïta, galledes per facilitar el transport dels residus d'envasos de vidre. També hi haurà un equip tècnic que durant dos mesos informarà sobre la campanya i fomentarà la participació. 

Per aconseguir la Bandera Verda, els municipis han de treballar per augmentar el volum de recollida selectiva d'envasos de vidre en relació a l'any anterior, i el percentatge i col·laboració de participants. Els qui aconsegueixin incrementar les seves ràtios de recollida d'envasos de vidre, però no siguin els qui més hagin augmentat la seva xifra, rebran un reconeixement per l'esforç que hagin realitzat. Pals i Tossa de Mar van ser els municipis guanyadors de l'edició de l'any passat.

El regidor de Medi Ambient, Óliver Sánchez-Camacho, considera que el reciclatge del vidre "està molt implantat i es fa relativament bé" a Malgrat de Mar. "Ecovidrio, amb aquesta campanya puntual, vol continuar incidint per tal que no s'oblidi la importància del reciclatge del vidre", ha afegit el regidor.

Sánchez-Camacho diu que la campanya permet reconèixer l'esforç dels establiments per millorar el reciclatge del vidre.

 

Segons l'Ajuntament de Malgrat de Mar, els malgratencs i malgratenques van reciclar l'any 2020 391 tones de residus d'envasos de vidre. Aquesta xifra es tradueix en 20,9 quilos per habitant.