Resuming podcast

20 maig de 2022 a les 17:58

L'Ajuntament engega la campanya de control de la vespa asiàtica 2022

Compartir

L'inici de la campanya coincideix amb la celebració aquest divendres del Dia Mundial de les Abelles

L'Àrea de Territori i Sostenibilitat de l'Ajuntament de Malgrat de Mar ha engegat aquest divendres la campanya de control de la vespa asiàtica. Aquest insecte és una espècie invasora que prové del sud-est asiàtic i que està eliminant altres insectes, incloent les abelles autòctones. No ataca als humans tot i que si sent amenaçada pot provocar una picada.

La vespa asiàtica es diferencia de l'autòctona pel tamany. Els exemplars adults medeixen uns 2 centímetres. La campanya engegada per l'Ajuntament demana la col·laboració de la ciutadania per al control d'aquest insecte. En cas de detectar-lo es recomana mantenir-se a una distància mínima de 5 metres i avisar als serveis municipals al telèfon 93 765 49 43.