Resuming podcast

18 novembre de 2021 a les 8:00

L’Ajuntament de Malgrat de Mar es prepara per commemorar el 25N

Compartir

Ho faran amb un seguit d’activitats, xerrades i exposicions entre d’altres, emfatitzant en el reconeixement del lideratge i la participació de els dones al llarg de la història

S’acosta el 25N i la Regidoria d’Igualtat i LGTBIQ ha preparat diferents actes per reivindicar un any més l’eliminació de la violència masclista. La primera activitat de totes ja s’està desenvolupant. L’exposició “Famílies Trans*” es pot veure des del 5 de novembre fins al dia 20 a la biblioteca La Cooperativa. Aquest divendres, serà el torn de la xerrada “La maternitat d’Elna” a càrre d’Assumpta Montellà a les 19h a la biblioteca La Cooperativa.

Dissabte 20, es fa la xerrada “Transsexualitat en primera persona” amb la participació de Mar C. Llop, fotògrafa de l’esposició “Famílies Trans*”, i Anna Maria Serra, mare d’una nena trans i membre de la juna de l’Associació Chrysallis Catalunya i estatal. Es farà a les 19h a La Cooperativa

Dimarts 23 es projectarà el documental “Dona i resistència”: les catalanes i espanyoles al camp de concentració de Ravensbrück. Serà a les 19h a l’Arxiu Municipal. Es farà la presentació i l’acte comptarà amb un debat final amb la historiadora malgratenca Sònia Grangou i la coordinadora del Censo Mmeorial de las españolas deportadas a Ravensbrück Teresa del Hoyo Calduch. El dia 24 a les 18h Maria Navarrete i Fa realitzarà una xerrada adreçada a l’Escola d’Adults Cases dels Mestres que porta per títol “Cervell masculí- Cervell femení”.

El 25N els alumnes de l’Institut Ramon Turró i Darder gaudiran del teatre social “First Sound” a les 10h i a les 11h hi haurà una carpa infromativa i de sensibilització a la plaça de l’esgésia. A les 12h el Cecle Artístic pintarà el símbol de la dona a la plaça de l’ Església i a les 18h es llegirà el manifest institucional, s’encendran les espelmes amb la companyia de l’Aula de Música Contrapunt i s’il·luminarà la Torre del Castell.

Ja el dissabte 26  a les 18h La Cooperativa acollirà el contacontes amb perspectiva de gènere l’Artur i la Clementina a càrrec de Sílvia Serra i dissabte 27 es farà una sortda d’exili des de l’avinguda costa brava davant el tren de rentat a les 8h fins a les 19h. A la sortida es visitaran la Maternitat d’Elna, el Museu de l’Exili, la platja d’Argelers i Cotlliure. I, finalment, el dimecres 1 de desembre, hi haurà una carpa informativa i de sensibilització de 11h a 13:30h a la plaça de l’església amb motiu del Dia Mundial de la Lluita contra la Sida.