1 març de 2022 a les 7:33
El consistori s'afegeix d'aquesta manera a la crida feta pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, organització a la qual hi està adherida, a manifestar-se per la pau i en suport al poble ucraïnès. L'acte tindrà lloc avui dimarts 1 de març a les 19h davant l'ajuntament
En la declaració que el Fons Català de Cooperació i la Xarxa d'Alcaldes i Alcaldesses per la Pau de Catalunya van publicar de manera conjunta el 24 de febrer, dia en què va començar la guerra a Ucraïna, el municipalisme solidari remarca la necessitat de "contribuir a desescalar el conflicte i apostar per la desmilitarització de la zona i per l'establiment d'un diàleg enfocat a la construcció de la pau".
L'escrit també apel·la a la comunitat internacional, en especial a la Unió Europea, "a adoptar un paper de mediació per preservar la vida i els drets humans de tota la ciutadania de la regió".