17 maig de 2021 a les 17:39
El programa d'activitats d'enguany inclou diverses activitars del 28 de maig al 5 de juny amb la salut i la natura com a eixos principals.
Malgrat de Mar s'afegeix un any més a la Setmana de la Natura que tindrà lloc del 28 de maig al 5 de juny. El programa d'activitats inclou un seguit d'activitats que giren al voltant de la salut i la natura i amb el riu Tordera com a principal protagonista, segons expliquen des de l'Ajuntament. Així, les activitats de la Setmana de la Natura d'enguany serviran per tractar la relació entre el medi ambient i la salut de les persones des de diferents perspectives.
El tret de sortida serà el 28 de maig amb una sessió de contes per a infants amb el títol "Contes de peixos" a càrrec de Lídia Massó i que es farà a la Biblioteca La Cooperativa. El 4 de juny - Can Campassol, 18h- tindrà lloc un taller de caixes niu a càrrec del grup de voluntaris del projecte Ciència Ciutadana. El mateix dia hi ha prevista una visita a la finca del cicle agrari de l’Institut Ramon Turró i Darder -de 9 a 11h- on també es podrà conèixer el projecte del Bosc de Papallones que recentment ha posat en marxa l'Ajuntament.

Foto: Aj. Malgrat
El 5 de juny hi ha unes xerrades sobre natura des de les 20 h i fins a les 22 h als Jardins de la Vídua de Can Sala amb el doctorant en Ciències Ambientals Quim Zaldo. Parlarà de la relació entre el medi ambient i la salut de les persones a través dels usos i cobertes del sòl. Per la seva banda, l’ornitòleg Enric Badosa exposarà quin és l’estat de la desembocadura de la Tordera, un any després del temporal Gloria. El doctor en Ciències del Mar, Enric Sagristà, exposarà els treballs que s’han fet fins ara per protegir i gestionar l’espai de la Tordera i el seu entorn.
La Setmana de la Natura d'enguany a Malgrat de Mar també inclou dues sortides ornitològiques a l’observatori de la Tordera els dies 28 i 30 de maig que aniran a càrrec de l’associació de voluntaris Naturalistes del Montnegre i La Tordera i dues jornades de Clean Up Day per netejar la Platja de l”Astillero” i l'espai de Santa Rita. Per la seva banda, l’Agrupament Escolta i Guia Sant Nicolau participarà en l’activitat "Museu en blanc", que anirà a càrrec de la Cooperativa La Llevantada, una activitat creativa per reflexionar sobre el capitalisme i l'entorn.
La Setmana de la Natura és una iniciativa de la Xarxa per a la Conservació de la Natura, una entitat sense ànim de lucre que agrupa associacions, fundacions, administracions públiques, universitats i centres de recerca.