14 juliol de 2022 a les 12:32
Segons Promoció Econòmica, durant aquesta temporada turística el sector "té la sensació de remuntar les xifres de 2019". L'ocupació durant els mesos de juny i juliol s'ha apropat al 100%. Entre setmana, però, el nombre de visitants és més baix. Pel que fa a les reserves, s'ha registrat un augment de les que es fan de manera particular i s'ha detectat una disminució de la contractació a través dels operadors turístics
El sector turístic malgratenc s'apropa a l'equador d'una temporada que intenta recuperar la situació anterior a l'esclat de la pandèmia de la covid. Ester Gil, tècnica de Turisme de l'Ajuntament de Malgrat de Mar, ha explicat que "després de dos anys atípics, hi ha la sensació de remuntar les xifres de 2019". En aquest sentit, Gil ha detallat que durant el cap de setmana l'ocupació ha estat, fins ara, de gairebé el 100%. Entre setmana, però, les dades indiquen que aquest mes de juliol l'ocupació s'ha situat entre el 50 i el 70%.
Quant al perfil del turista que visita Malgrat de Mar, Gil comenta que, bàsicament, és de proximitat. Els visitants, segons la tècnica, no són, però, només de l'àrea metropolitana de Barcelona sinó que també provenen del sud de França. Per altra part, aquests dies comencen a arribar autocars d'agències belgues o holandeses. Gil destaca que els turistes prefereixen reservar de manera particular les estades i que, per tant, s'ha detectat menys conractacions a través dels operadors turístics.
Pel que fa a les previsions de la resta de la temporada turística, el sector preveu un mes d'agost "ple" i un setembre "molt bo".