Resuming podcast

24 juny de 2022 a les 8:42

La revetlla de Sant Joan recupera l'esperit tradicional de la mà d'entitats culturals i esportives de Malgrat

Compartir

La revetlla ha recuperat el format tradicional i s'ha celebrat pels carrers i places de Malgrat amb gran protagonisme de les entitats locals

El GEM ha rebut la flama des de la plaça Francesc Macià i l'ha portat fins a la plaça de l'església. Si ve l'arribada de la flama del Canigó a les cinc de la tarda no ha comptat amb una gran assistència, de mica en mica la gent s'ha afegit a la celebració tot seguint la cercavila de geganters i diables.

Al vespre, la plaça Xesco Boix estava plena de gom a gom. Alguns han gaudit d'un sopar popular a la fresca i no gaires metres més enllà s'ha cremat la foguera a la platja mentre petits i grans observaven les flames que creixien i escalfaven l'aire.

La música de Germà Negre, Quim Zaldo i The Say Tones ha amenitzat la vetllada en aquesta nit màgica, la més curta de l'any.

Més enllà de les activitats més festives, les que hi havia ganes de reviure després d'un parell d'anys de restriccions per la pandèmia, la celebració de la Flama del Canigó arriba amb un missatge a través del manifest d'Òmnium. Enguany, l'article en defensa de la cultura catalana, firmat per Eliseu Climent, l'han llegit els escoltes.

Les entitats que han col·laborat en aquesta revetlla són Agrupament Escolta i Guia Sant Nicolau, Esport Ciclista Malgrat, Cobla de Diables Ratpenatsinfernals, Colla de Geganters de Malgrat i Club d'Atletisme Malgrat.