Resuming podcast

19 novembre de 2021 a les 8:00

La Regió Sanitària de Girona posa en funcionament la Unitat Trànsit de Girona

Compartir

Aquesta és una eina multidisciplinària que atendrà les persones trans* en les seves necessitats, tant mèdiques com quirúrgiques, psicològiques o socials. Actualment Catalunya compta amb cinc unitats com aquesta, tot i que la xifra anirà augmentant per cobrir tot el territori català

Ubicada en el Centre de Salut Güell de Girona, aquesta unitat està composta per professionals de diferents àmbits que acompanyaran i atendran les necessitats de les persones trans* des d’un punt de vista mèdic, psicològic, quirúrgic i social. 

L’accés a la Unitat Trànsit de Girona es podrà fer per dos canals. D’una banda per derivació dels professionals de medicina familiar i comunitària o dels pediatres d’atenció primària quan la persona sigui menor d’edat. En el cas dels adults, també poden enviar directament un correu electrònic demanant l’accés a transit.girona.ics@gencat.cat 

Fins ara, les persones trans* de la Regió Sanitària eren ateses a la Unitat Trànsit Barcelona a l’ASSIR Esquerra. En total hi ha unes 120 de la demarcació i, a partir, d’ara podran continuar el trànsit a Girona. Des de la Regió Sanitària estimen que la unitat atendrà unes 120 o 150 persones anualment.